- Оскільки твоє прізвище я вже знаю, ти і відповідатимеш за темою минулого уроку. Отже, розкажи нам про корисні копалини Північної Америки. Пундик ледь не заточився від такого підступного запитання. Але ж треба знати нашого Грицька! Будь-який інший п'ятикласник неминуче сказав би, що ми цього не проходили і взагалі у нас за розкладом урок математики. Але Пундик не такий. Він лише трошки похитався, потім поторкав окуляри - і почав: - Важко переоцінити значення копалин у житті й діяльності людини, - сказав він. - Вони відіграють важливу роль у політичних, економічних і морально-етичних аспектах існування людства. Враховуючи саме цей останній фактор, який у наш час набуває особливого значення, кожному школяреві слід чітко розрізняти копалини корисні й копалини шкідливі. Марина Іванівна дещо очманіло подивилася на Пундика: - Що?.. Що ти сказав?.. Але нашого Пундика, коли він урок відповідає, не так уже й просто збити з панте-лику. - Я сказав, - наполягав він, - що копалини бувають як корисні, так і шкідливі. Корисні знаходяться у землі, звідки їх видобувають геологи, а шкідливі кожен з нас може знайти навіть на вулиці. Марина Іванівна спитала: - Скажи чесно: готовий ти до уроку чи ні? Вона ж не знала, що в цьому наш Пундик і під тортурами не зізнається! Тому він знову вдарився у міркування щодо користі корисних копалин. І врешті-решт завершив свою промову словами, які миттєво облетіли всю школу і піднесли Пундика на новий щабель слави. Він сказав: - Серед численних копалин Північної Америки найціннішою корисною копалиною є картопля.
|