5. Перед тим, як починати довгу розмову, поцікався, чи є у твого співрозмовника час тебе уважно вислухати. 6. Не варто обговорювати свої особисті проблеми і особисті проблеми твоїх друзів по телефону. Тебе просто можуть підслухати. 7. Говори нормальним голосом: не «вмирай», не бухти, не таратор, не кричи, слідкуй за своїм голосом та інтонацією. Відповідь на телефонний дзвінок починай зі слів «Алло», «Я вас слухаю». Якщо помилились номером, поясни: «Ви не туди потрапили». Якщо просять до телефону батьків, скажи: «Почекайте, будь ласка, я зараз покличу». Неввічливо питати: «А навіщо він вам? А що ви йому хочете сказати?». Щоб показати свою доброзичливість тому, хто зателефонував, вживай вирази: «Так, я тебе слухаю», «Дякую», «Я чую». 8. Якщо тобі телефонують, а у тебе гості чи ти просто не можеш говорити - вибачся і попроси зателефонувати пізніше. Зовсім не обов'язково пояснювати, що у тебе болить живіт. 9. Не набридай запитаннями. Навіть якщо напевно знаєш, що слухавку спеціально не піднімають, не будь настирливим, не набирай номер, який не відповідає, з десяток разів. Ану як людині хочеться побути на самоті і в тиші? 10. Важливо не тільки ввічливо розпочати розмову - не менш важливо її ввічливо й завершити. Подякуй за розмову і попрощайся. Пам'ятай, першим завершує розмову той, хто зателефонував. Телефон, а сьогодні ще й мобільний телефон - найпопулярніший засіб спілкування на відстані. Ні вираз обличчя, ні жести не вплинуть на порозуміння співрозмовників. Але швидкість промовляння, сила голосу, емоцій є істотними. Не варто кричати чи надміру шепотіти під час розмови. Речення мають бути короткими і змістовними. Етикет вимагає від співрозмовників обов'язково
|