Мені хотілося, щоб він відповів свідомо, не підкоряючись традиції. Він помовчав, а потім сказав переконано: - Якщо ми встаємо у класі, коли входить учителька або будь-який дорослий, то хіба інші люди заслуговують на меншу увагу? Якщо я не грубіяню вчительці, то чому я повинен грубіянити своєму дідусеві? Ні, я поміркував і можу сказати - це правильно. Потім виявилося, що вони так вітають і дідуся, коли він приїздить до них із передмістя, і батька з матір'ю, коли вони вранці входять у спільну кімнату. - Доброго ранку, тату. - Доброго ранку, сину. Хіба не додасть тобі хорошого настрою на увесь день просте ранкове вітання, добра усмішка на власному обличчі, яка викличе у відповідь посмішку рідної людини. - Спокійної ночі, матусю! - Спокійної ночі, донечко! Хіба не стане справді спокійніше, приємніше на душі від таких слів? - Доброго дня! - кажуть хлопчики, збігаючи сходами. Я відповідаю їм: «Доброго дня!» І хоча вони дуже поспішають, і я поспішаю не менше, ми встигаємо обмінятися найголовнішим: доброю посмішкою і добрим словом. - Ти чому не вітаєшся з нашою гостею? - мама почуває себе незручно і термосить своє похмуре дитя, начебто йому півтора року. А дорослий син похмуро цідить: - Здрасть. І йде в сусідню кімнату. А одна дівчинка, очевидно, демонструючи свою незалежність, поглянула на жінку, яка прийшла в гості, і сказала: - А чому я повинна вітатися? Я її зовсім не знаю!
|